دانش‌آموزان ‪ ۱۵‬ساله يزدي جشن تكليف سياسي گرفتند




دانش‌آموز استان يزد كه امسال و تا ‪ ۲۴‬آذر ماه به پانزده سالگي رسيده و توفيق حضور در عرصه انتخابات را پيدا مي‌كنند، جشن تكليف سياسي گرفتند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استان يزد بيش از ‪ ۱۰‬هزار دانش‌آموز دختر و پسر در ‪ ۱۰‬شهرستان تابعه اين استان امروز در اين جشن شركت كردند.

هدف از برگزاري اين جشن حضور حداكثري دانش‌آموزان در چهارمين دوره انتخابات مجلس خبرگان و سومين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا اعلام شده است.

بنا به اين گزارش ايجاد بينش و ارتقا سطح آگاهي دانش‌آموزان نسبت به وظايف اجتماعي و اهميت مشاركت سياسي از ديگر اهداف اين جشن تكليف برشمرده شده است.

مديركل سياسي استانداري يزد در جمع دانش‌آموزان مدرسه شاهد شهر يزد گفت:
راي اولي‌ها بايد از حقشان در تعيين سرنوشت اجتماعي خود دفاع كنند و با آگاهي و هوشياري و شور نشاط در انتخابات شركت كنند.

یزدفردا :سيدمحمد حكيمي افزود: حضور شما در پاي صندوق‌هاي راي به عنوان پشتيوانه نظام خواهد بود.

يك استاد دانشگاه هم در اين آيين گفت: مجلس خبرگان در نظام مقدس جمهوري اسلامي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است كه يكي از اين وظايف، تعيين رهبر است.

حجت‌الاسلام علي‌اكبر ابراهيمي بشكاني بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاكيد كرد و از دانش آموزان خواست كه با درك و بصيرت لازم در پاي صندوق‌هاي اخذ راي حاضر شوند.

وي افزود: شما دانش‌آموزان بايد مشوق حضور افراد ديگر در اين عرصه نيز باشيد.

او اظهار داشت: انتخابات يك تكليف الهي است و در سرنوشت كشور تاثير گذار است.

دانش‌آموزان در پايان اين جشن با يك حركت نمادين به پاي صندوق‌هاي راي حاضر شدند و آراي خود را به صندوق انداختند.

سازمان آموزش و پرورش استان يزد، تعداد دانش‌آموزان واجد شرايط راي دادن در سطح اين استان را حدود ‪ ۸۰‬هزار نفر اعلام كرد كه نزديك به ‪ ۱۷‬هزار نفر آنها براي نخستين بار حضور در انتخابات را تجربه مي‌كنند.

اداره كل ثبت احوال كشور تعداد كل واجدين شرايط راي در اين خطه را ‪۶۱۶‬ هزار نفر اعلام كرد.

بر اساس آخرين نتايج اعلام شده سرشماري عمومي نفوس و مسكن، استان يزد ‪ ۹۹۰‬هزار نفر جمعيت دارد كه ‪ ۲۰۶‬هزار نفر آنان دانش آموز هستند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا